Instagram - Basic But Brilliant!


For at du skal lykkes med din Instragram-konto er det et par grunnleggende ting du bare må forstå med sosiale medier!


På Facebook finner du alle de du har møtt en eller annen gang i livet ditt, de du kjenner og de du ikke en gang visste at du kjente. ALLE er på Facebook. Derfor er Facebook også veldig enkelt. Det er lett å få respons, fordi du har mange i nettverket ditt der som du har en eller annen relasjon til. Skole, studier, slektninger, foreldregrupper osv. Facebook inneholder også alt, - til og med gaming!


På Instagram er det litt annerledes, der vil du finne at det er mange færre fra nettverket du har på Facebook. Dette innebærer at du ikke får gratis hjelp fra alle de som allerede kjenner deg. Derfor må du tenke litt annerledes. Mange har privat profil, og deler kun personlige familiebilder. Men om du har offentlig profil er det lurt å være bevisst på hva som er budskapet ditt. Hvorfor skal publikum følge din konto? Og hvilke temaer handler din profil om? Hva slags verdi skal følgerne dine få av å følge med på dine innlegg?



Du kan sammenligne Instagram-kontoen din med et ukeblad eller en avis. Hvordan syns du det vil være om siste utgave av Aftenposten hadde fire helsider med personlige bilder fra ansvarlig redaktør, etterfulgt av en side fra Allers, en side fra Cosmopolitan, tre sider fra VG og to sider med reise fra Traveler Condé Nast? Sannsynligvis vil du bli forvirret, og lure på hva i alle dager ansvarlig redaktør holder på med.

Din Instagram konto, ditt magasin!


Derfor er det viktig å ha en idé om hvilke temaer du ønsker å vise frem, i tillegg til at du finner en stil på hvordan bildene skal være. Hvilken fargepalett bruker du på bildene? - det skal være harmonisk og godt for øyet å se på.

Dette er viktig fordi forskjellen på et papirmagasin og en Instagram-konto er at i et magasin kommer sidene etter hverandre. På den måten forstyrrer ikke sidene hverandre - og budskapet blir tydeligere uten støy.

Instagram er et visuelt media, og bildene stilles ut som i et butikkvindu. Det er viktig at budskapet kommer frem, og at du kun stiller ut det beste! Du ønsker jo at publikum skal komme inn for å bli bedre kjent med deg og din bedrift enten du driver butikk, levere nettjenester eller driver inspirasjonsblogg.


Basic But Brilliant ;)


Jeg kommer til å skrive et par innlegg til om Instagram før vi beveger oss inn i Metaverset, som tidligere lovet!


Moi Impact Agency

- Take Your Social Space Today



Hvorfor skriver Moi Impact blogg?

  1. For å generere trafikk til websiden å vise at Moi Impact holder åpent. (les: Etter pandemien brøt ut, er ikke publikum lenger sikre på om du holder åpent og tilstedeværelse i sosiale medier viser at du holder ÅPENT.

  2. For å vise deg hvordan innholdsmarkedsføring fungerer og hvordan du kan gi verdi til de som venter på å bli din neste kunde.

  3. For å gi deg noen gode og enkle tips om hvordan du bedre kan mestre markedsføring i sosiale medier.

  4. For å fortelle deg, at jeg gjerne hjelper deg og din bedrift til å lykkes i sosiale medier og til å bli enda mer synlig på Google!


75 views0 comments

Recent Posts

See All