https://www.moiimpactagency.no/blog
top of page

Kan du "The language of referrals"?

Updated: Nov 18, 2020

Du anbefaler sikkert frisøren din til andre når noen gir deg komplimenter for sveisen. Eller om noen møter en kinkig juridisk problemstilling som du har god erfaring med, vil du antakeligvis anbefale advokaten. Skal du paraglide for første gang vil helt sikkert forhøre deg med venner og kjente om de har et trygt og sikkert sted å anbefale. Dette er "the language of referrals"!




Kan man bare få business? Sånn, helt ut av det blå?

Innen business er det viktig å lære seg the language of referrals for å bygge et nettverk rundt en som en både kan gi og få business ut av. Det å kjenne mange er en åpenbar fordel, men en enda større fordel er å kjenne nettverket sitt godt. Kjenner du forretningsforbindelsene dine like godt som frisøren du så lett anbefaler, står du i en posisjon der du kan gi mange forretningsmuligheter. Der det blir vellykket business bygger du et verdifullt renommé, og scorer høyt på popularitet og sannsynligheten for at du høster ny business og et enda større nettverk er stor.


For å bli helt rå på the language of referrals er det viktig å lære seg den drastiske forskjellen mellom det å være interessant, og det å være interessert. Å være opptatt av hvordan en fremstår, og at man holder en god presentasjon og fremstår interessant er naturlig. Men den som virkelig klarer å skape mye business er den som har forstått denne forskjellen, og som vet hvordan man bør være interessert.


Kultur spiser strategi til frokost. Kultur spiser strategi til frokost! - Dr. Ivan Misner

Et selskap med en god organisasjonskultur og en marginal strategi vil gjøre det bra.

Et selskap med en marginal kultur og en virkelig god strategi vil mislykkes.

Et selskap med en flott kultur og en god strategi vil vinne hver eneste dag i uken!


MIA - Moi Impact Agency bruker mye tid på å bli kjent med likesinnede og skape forretningsmuligheter. Du har helt sikkert erfart arbeidsplasser og bedrifter der det er en fatting kultur, og servicenivået er magert. Slike bedrifter vil på sikt mislykkes, Organisasjonskulturen til BNI, som er verdens største referanse nettverk, er unik og kjent som Givers Gain®. Kjerneverdien går ut på at om vi gir hverandre business, vil begge parter gjøre det bedre som et resultat av det. Det er en organisert måte å bli kjent med andre forretningsfolk. der man bygger tilstrekkelig tillit og relasjon, - slik at man strategisk kan huske på hverandre neste gang man møter noen som har behov for en løsning - og koble de sammen. På sikt vil en slik innsats for å bidra til å gi business og løsninger, gi nye forretningsmuligheter.


Vil du lese flere innlegg fra Moi Impact Agency? Følg oss på Facebook, LinkedIn og Instagram for å holde deg oppdatert på siste nytt. Følg oss også på YouTube for å se noen av våre SoMe-videoer. Moi Impact Agency er forretningspartner i BNI Alpha som møtes ukentlig på Aker Brygge. MIA - Moi Impact Agency, har spesialisert seg på sosiale medier og skreddersyr kampanjer, innholdsproduksjon og enkle kostnadseffektive bidrag innen sosiale medier! Book MIA i dag - jeg kan hjelpe deg med ALT innen sosiale medier! #MOI_Impact #skreddersyrdinekampanjer #moiimpactagency #MIA #BNI #BNInorge #buildinglongtermrelationships #BNIcorevalues #BNIkjerneverdier #sosialkapital #nettverker #businessnetwork #some #sosialemedier #digitalmarkedføring

76 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page