Slik booster du effekten i sosiale medier!


Må markedsføring i sosiale medier være dyrt?

Det er en selvfølge at jo mer du investerer i markedsføring, desto større effekt og bedre resultat kan du forvente dersom midlene er plassert riktig. Men det er faktisk slik at markedsføring i sosiale medier ikke trenger å være veldig kostbart. For eksempel finnes det en del veier å gå rundt Google Ads og annonsering, selv om det uten tvil er best å plassere midlene på en komplett oppfølging av alle ledd for å oppnå mest mulig synlighet i det omfattende internettet!


For å få maksimalt ut av digitale kanaler uten å legge for mange kroner i annonsering, kan du følge noen av tipsene under for å rigge det du opprinnelig trodde kun var for ungdom, til suksess!


Her er noen tips på HVORDAN DU KAN DELE i sosiale medier, noe Moi Impact kan hjelpe deg med:

  1. Om du har nettbutikk, sørg for å sette den opp for social commerce (jo færre klikk frem til målet, desto flere salg)!

  2. Om du ikke har aktualitets side eller blogg, sørg for å sette det opp!

  3. Skriv bloggartikler (jo mer trafikk inn på websiden din, desto høyere rangerer den hos Google)!

  4. Lag videoer og del de på websiden din eller på kanalene dine (da rangerer du høyere på Google)!

  5. Kjør materialet du har som er "mindre proft" og mer personlig ut på historier, TikTok og Reels!

  6. Sa jeg TikTok? Ja! Ekspertene anbefaler ALLE å etablere profil på TikTok for å lære av dette nye geniale markedsførings formatet!

  7. Et stort NB i sosiale medier! Unngå å blande type content i de ulike kanalene. For eksempel tror alt for mange at de kan dele en video som passer perfekt til publisering i LinkedIn, på Instagram og TikTok (Neeeeei!!! Det er high-wayen til å miste følgere)! Eller kanskje enda verre; de som tror at et innlegg som passer perfekt som historie på facebook og instagram også kan deles som video på LinkedIn (Muuute!! Folk vil ikke se video av deg når du er på vei til et kundemøte eller lager kaffe hver gang de går inn på LinkedIn)!

  8. Å være aktiv i sosiale medier betyr mer enn å poste innlegg! For å lykkes må du like, kommentere og dele (noe som for øvrig er en genial måte å drive lobbyvirksomhet på)!

  9. Bruk bilder av ansatte i alle kanaler, det bygger en helt annen relasjon til kunder og publikum enn øvrige bilder.

  10. Tagg produktene dine i alle innlegg! Korteste vei til salg og resultater!


Moi Impact tar både ansvar for strategi, produksjon, publisering og måling av resultater. Effektivt.



Moi Impact - Take Your Social Space Today!

48 views0 comments

Recent Posts

See All