https://www.moiimpactagency.no/blog
top of page

Hva kan du gjøre for dine favoritt bedrifter?



Lær deg å bli Social in the Socials!


MIA jobber med å nå gjennom til alle dere der ute med et budskap: Din handling, enten du er aktiv eller passiv, påvirker markedet i dag! Det er lett å stikke dette under en stol ved å tenke at det er mer som skal til eller at det er nok ikke så enkelt eller at det angår ikke meg men hør på meg: DET ER SÅ ENKELT! Og betyr så mye for å skape business for andre!

I forrige uke under Ukens Utdannings punkt i BNI Alpha oppfordret jeg alle forretningspartnere til å peile seg ut 3 partnere de ville se litt nærmere på og bli bedre kjent med ved å gå inn i de sosiale medie kanalene til partnerne, for så å LIKE, KOMMENTERE og ANBEFALE. Dette sitter langt inne for mange, og jeg tror det er fordi mange er litt for seriøse. Et LIKE er et LIKE, ikke en samarbeidsavtale. At jeg liker et innlegg trenger ikke å bety at jeg står inne for det og enig. Det kan simpelthen bety at jeg liker at du deler dine bilder, tanker eller annet du finner interessant å dele. Det kan bety at jeg liker deg, og at jeg syns det er viktig å gi deg respons på at du deler. Eller at jeg heier på deg, og syns det står respekt av at du står på og deler.


Når det gjelder å kommentere innlegg, tror jeg de fleste av oss setter mer pris på at man får respons med en kommentar, enn at vi kritisk vil vurdere i hvilken grad kommentaren er reflektert og solid. Under Ukens Utdannings punkt oppfordret jeg alle til å KOMMENTERE, og understreket at man godt kan KOMMENTERE PÅ EN NØYTRAL MÅTE; Spennende! Det var interessant! Dette hører jeg gjerne mer om! Man kan også stille et spørsmål; Hvor er bildene fra? Holder dere foredrag? Hvor kan jeg lære mer om dette? Eller kommenter ved å legge inn en smiley!


Det å dele et innlegg sitter lengre inne, men øker rekkevidden til innlegget betraktelig. Hver og en av oss sitter med et enormt nettverk, og da er det bare å begynne og regne på rekkevidden av innlegget. Deler man et video-innlegg øker rekkevidden drastisk og sjansen for å nå folk som faktisk kjøper øker i rekordfart - og i takt med responsen.

Derfor oppfordrer jeg alle som leser MIA-bloggen å LIKE, KOMMENTERE og gjerne DELE! Du trenger ikke å forstå sosiale medier, det eneste du trenger å forstå er at dette kan bety forskjellen på vinn eller forsvinn for mange små- og mellomstore bedrifter i Covid-19 tiden.


Når du har kastet deg på bølgen av hvordan du kan hjelpe dine 3 favoritt bedrifter bare ved noen tastetrykk, oppfordrer jeg deg til å ANBEFALE dine 3 favoritt bedrifter.


Ja, den sitter langt inne. Men gjør det! Da hjelper du favoritt bedriftene dine med å lande avtaler der kunden står og vipper mellom to anbud, - og du bidrar til at det etableres autogenererte anbefalinger av bedriftene i sosiale medier. Dette gjør at de oppnår bedre resultater for sine kampanjer, og at de oppnår business!


Under Utdannings punktet under møtet i BNI Alpha, delte jeg tanker om at jeg forstår at det er vanskelig å ANBEFALE en bedrift man ikke har vært kunde av - men om det er bedriften til en du kjenner privat eller gjennom en forretnings nettverk vet du tilstrekkelig nok allerede slik at du kan ANBEFALE PÅ ET GENERELT GRUNNLAG. I min forretningsgruppe i BNI er det en kvinnelig logoped, og selv om jeg ikke enda har vært kunde hos henne - har jeg allerede fått mye gratis av henne ved å se det hun har delt i sosiale medier, og gjennom møtene vi har deltatt på sammen, ikke minst alle samtalene vi har hatt på tomanns hånd. Jeg VET at hun er dyktig og at hun leverer knallgod kvalitet! Med andre ord er det lett for meg å anbefale henne basert på det jeg kjenner til og vet.


På sammen måte oppfordrer jeg deg til å ta deg tid til å etablere en bruker nederst på denne siden slik at du kan like dette innlegget her. Kanskje er du en av de som tenker at dette budskapet er veldig banalt, men jeg kan garantere deg at det er mange som enda ikke har skjønt det! Mange trenger å lære og bli Social in the Socials! På samme måte som at et LIKE bare er et LIKE, og ikke en samarbeidsavtale - Er hjertet nederst bare et hjerte, og betyr ikke at du elsker MIA... - ja, det siste der var en spøk. Men, ja - du forstår hva jeg vil frem til!


Det betyr mye for små - og mellomstore bedrifter når en person liker et innlegg, og enda mer om ti eller femti personer liker et innlegg. Du kan være den avgjørende faktoren her! Rekkevidden for et innlegget øker i takt med responsen, og dette er det som gjør at budskapet til den respektive bedriften når frem til kjøperen.

Det er veldig viktig å forstå at det hjelper. For deg og meg, som er de som liker, deler og kommenterer, koster det kun et par tastetrykk og bittelitt engasjement for å gi en svært så kritisk hjelp til mange bedrifter der ute.

Jeg har vært innom flere enn tre partnere den siste uken for å bli bedre kjent med de, slik at jeg lettere kan anbefale de til andre i mitt nettverk som trenger hjelp til noe - og jeg kommer til å fortsette med det. Likevel er det viktigste jeg har gjort å LIKE, DELE og KOMMENTERE! - Og til mine 3 favoritt-bedrifter har jeg lagt inn en anbefaling.


I den fasen vi er i nå er det mange bedrifter som hver dag vurderer hvor lenge de kan holde det gående. Den herlige optimismen vi nå opplever ved at samfunnet åpner litt etter litt, og de lave registrerte smittetallene - gjør at mange påtar seg gjeld de ikke har råd til for å komme over kneika. ...bare for å holde ut litt til... for nå ser mange lys i tunnelen. Men om man ikke når så langt, og akkurat den kunden man trenger for å komme videre ikke kommer... kan det bli skikkelig krise.


Så peil deg ut 3 favoritt bedrifter, LIK, KOMMENTER, DEL og ANBEFAL slik at favoritt bedriftene dine når kunden som kjøper før det er for sent!


Book SoMe Video Konferanse for å se hvordan MIA kan hjelpe deg med dine sosiale medier! Gjør deg synlig i dag, og skap engasjement for å nå din neste kjøpende kunde!


Og husk å følge MIA - Moi Impact Agency på LinkedIn, Facebook og Instagram!


83 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page