Å drive din private profil selv - ja. Men å drive bedriftens profil selv?


Å drive SoMe-strategiene selv kan i mange sammenhenger bety det samme som å overlate markedsføringen til tilfeldighetene...

Løser bedriften din den sosiale profilen internt? Mange har lenge klart seg ved å løse publisering på Facebook, LinkedIn og Instagram internt. Over tid er ulempen med dette at man ofte publiserer innhold ad hoc og i forhold til der vinden blåser. Om du spør hvilken som helst markeds- eller salgssjef ville de aldri overlatt markeds- og salgsstrategiene til tilfeldighetene.

Sosiale medier er mer omfattende enn det virker, og kan lett drive deg vekk fra kjernevirksomheten din. Når vi snakker om sosiale medier i business sammenheng er dette egentlig en samling av digitale annonser og reklamekampanjer som presenteres på "Den digitale markedsplassen". På den digitale markedsplassen møtes alle du kjenner, og alle du har møtt på et eller annet tidspunkt i livet ditt. Hele verden "henger sammen og er sosiale" der, og deler ulike opplevelser på denne markedsplassen. Husk bare at drømmekundene dine også er der, og at drømmekunden lett avdekker hva du tilbyr i akkurat din bod på markedet i dag. Derfor er det viktig å ha en langsiktig og god plan for innleggene, og alltid alltid huske at alle innleggene - og alle plattformene bedriften din er representert i sammen representerer deg. Jeg erfarer ofte at kunder har en kanal de bruker og følger opp, mens de kanalene de ikke er så opptatt av ofte har innlegg som hverken ser profesjonelle ut eller som er utdaterte for lengst. Kontakt meg i dag for å ta tak i din bedrifts sosiale medier. Moi Impact Agency hjelper deg fra A - Å.


I begynnelsen av februar holdt jeg foredrag om sosiale medier for Forretningsnettverket BNI Norge. Sosiale medier er et så vidt og stort begrep, og det dreier seg om din bedrift midt oppi den store verden bokstavelig talt. Så hvordan profilerer du bedriften din på den digitale markedsplassen? En forutsetning er at du har forretnings- og markedsstrategier på plass. For sosiale medier er egentlig bare annonser i de sosiale plattformene for de markeds aktivitetene din bedrift har planlagt.


Start med det grunnleggende og sørg for å ha markedsstrategien på plass, deretter kan du legge kreativiteten din i produksjons- og publiseringsplanen din. Det er selvfølgelig en del du må kunne om LinkedIn, Facebook og Instagram, men det kan du kanskje? Ta derfor gjerne kontakt for en uforpliktende samtale om sosiale medier, og hvordan du selv - eller Moi Impact Agency - kan hjelpe din bedrift med å komme igang med digital markedsføring for alvor.


Vinnerne av 2020 utrustet seg digitalt og var raske med å supplere sine strategier med digital tilpasning til et nedstengt samfunn. Året 2021 er året da "alle andre", de såkalte etternølerne, har skjønt det - de jobber med sin digitale oppgradering as we speak. Sørg for at du legger opp til en god markeds- og SoMe-strategi for 2021! Kontakt meg for å sette i gang i dag: jennifer@moiimpactagency.no


Moi Impact Agency - Social Media Consultant, Content Creator & Blog Writer


Jeg heter Jennifer Moi og eier og driver Moi Impact Agency AS. Jeg jobber med sosiale medier, og er Social Media Manager og Content Creator. Jeg skreddersyr SoMe-kampanjer, og sørger for at din sosiale profil blir god uansett hva utgangspunktet er. MIA sørger for at din bedrift kommer på radaren av målgruppen din, og sørger for at målgruppen forstår hva du selger og hvorfor de skal engasjere akkurat din bedrift!

MIA har faste samarbeidspartnere innen reklamebyrå, web, tekst, film og Google Ads som engasjeres ved behov. Moi Impact Agency er forretningspartner i BNI og utdanningsansvarlig i BNI Alpha Aker Brygge. Trenger du hjelp til å tilpasse bedriften din for de endringene som har kommet, hjelp til å planlegge og arrangere markeds aktivitetene dine, å utarbeide og publisere SoMe-kampanjer - er du velkommen til en uforpliktende samtale.

Send meg en mail så avtaler vi et telefonmøte: jennifer@moiimpactagency.no